Betaling
Leather and the Likes ApS modtager betaling med VISA, VISA Electron, og Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes, medmindre det er en specialfremstillet ordre. I så fald vil betalingen blive trukket ved produktionsopstart.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.
Leather and the Likes ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Rettigheder
Du er selv ansvarlig for at sikre dig at du har de nødvendige rettigheder til det materiale (billeder, logoer, varemærker, tekster mm.) du uploader til brug på dine produkter.
Det materiale du uploader til Leather and the Likes ApS vil blive gemt for evt. senere genbestilling, men vil ikke blive gjort tilgængelig for andre.
Vi forbeholder os retten til at afvise ordre der indeholder stødende billedmateriale eller sprogbrug, eller hvor vi har mistanke om brug af misbrug.
Vi forbeholder os retten til at bruge anonymiserede gengivelser (billeder) af de produkter vi har lavet til brug på webshop og sociale medier.
Levering
Vi sender pakken så hurtigt vi kan og senest 5 dage efter bestilling. Ved specialfremstillede varer skal der dog først tillægges en produktionstid, der vil fremgå af den enkelte produktside. Leveringstiden er typisk 1-5 dage afhængig af valgt leveringsform. Der kan vælges mellem levering med Post Nord, GLS eller DAO.
Ikke afhentede varer
Når vi afsender varer til afhentning på pakkeshops, og de ikke afhentes til tiden, skal vi betale for at få varen retur igen, derfor:
Varer sendt til pakkeshops, der ikke afhentes inden for det valgte leveringsselskabs retningslinjer, anses som fortrudt at køber, og beløbet for varen minus forsendelsesomkostninger og minus omkostningerne retur fra pakkeshoppen returneres til køber. Ved specialfremstillede varer hvor fortrydelsesretten ikke gælder, vil enten kunne afhentes eller fremsendes igen - når vores omkostninger til at få varen retur fra pakkeshoppen er dækket, og evt. nye forsendelses omkostninger er betalt.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen. Leather and the Likes ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
Leather and the Likes ApS
Banegårdsgade 3
8700 Horsens
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Ved specialfremstillede varer/ kundetilpasning bortfalder fortrydelsesretten.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på [email protected]. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: [email protected]